افتتاح چند طرح کشاورزی در شرکت کشت و صنعت جوین توسط معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی کشت و صنعت جوین،طی مراسمی در مورخ 1400/07/28 با حضور جناب آقای دکتر مهاجر معاونت زراعت وزرات جهاد کشاورزی،دکتر عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسون وزرات جهاد،دکتر حصادی مجری طرح چغندر قند کشور و دیگر عزیزان از وزرت جهاد کشاورزی،فرماندار محترم شهرستان جوین چندین طرح به بهره برداری رسید. جناب آقای دکتر مهاجر در مراسم افتتاح طرح‌های مجتمع کشت و صنعت جوین گفت: در بحث چغندر قند موفقیت‌های خوبی داشتیم مثل افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش درصد شکر در چغندر قند و همچنین کارخانه‌های چغندر شرایط بهتری را تجربه کرده اند.

وی افزود: برای کاهش هزینه ها، افزایش تولید محصول چغندر قند ما دو برنامه کشت پائیزه در استان‌های پر آب را پیش رو داریم و همچنین برای کاهش مصرف آب اجرای طرح‌های آبیاری نوین تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مجری محترم طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی هم در این مراسم گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۵میلیون و ۵۰۰هزار تُن چغندر بهاره تحویل بگیریم و با احتساب یک میلیون و ۴۰۰هزار تن چغندر پائیزه پیش بینی ما تحویل حدود ۷میلیون تن چغندر می‌باشد که حدود ۹۵۰هزار تُن شکر استحصال خواهد شد.

دکترحصادی افزود: در بخش استحصال شکر از نیشکر در خوزستان بخاطر خشکالی امسال حدود ۲۰۰هزار تُن کاهش محصول داریم، اما در مجموع در مجتمع‌های دیگر نیشکر میانگین تولید بهتر می‌باشد و در مجموع شکر تولیدی از چغندر قند و نیشکر به یک میلیون و ۶۰۰هزار تُن خواهد رسید که تفاوتی با سال قبل ندارد.

رئیس محترم بخش مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی هم در مراسم افتتاح طرح نوسازی مکانیزاسیون مجتمع کشت صنعت گفت: امسال شاهد پیشرفت در واگذاری ماشین‌های کشاورزی و ادوات ان به کشاورزان بوده ایم و امسال نسبت به سال گذشته حدود دوبرابر میزان تسهیلات پرداختی ما به کشاورزان افزایش یافته است.

دکترعباسی افزود: در ۶ماهه ابتدای امسال حدود ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات واگذار شده که پیش بینی می‌کنیم این میزان تا پایان سال به ۶هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوین در ادامه این مراسم گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰هزار تُن چغندر قند از سطح هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی طرف قرارداد مجتمع کشت و صنعت جوین تحویل کارخانه قند شود.

مهندس حسینی افزود: نوسازی مکانیزاسیون شرکت کشت و صنعت جوین با مبلغ حدود ۱۰۰میلیارد تومان و فاز ۲کارخانه فرآوری بذرذرت با حدود ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه طرح‌های افتتاح شده مجتمع کشت و صنعت جوین می‌باشد.همچنین در این مراسم 45مین بهره برداری کارخانه قند جوین توسط معاونت محترم وزرات جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر مهاجر استارت زده شد./