نیروگاه خورشیدی شرکت کشت و صنعت جوین؛ دستاوردی بزرگ در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی

در بزرگی و اهمیت مدرن ترین نیروگاه خورشیدی کشور و بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی هوشمند خراسان رضوی، تنها به این نکته اکتفا می کنیم که استاندار معزز خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه، این پروژه دوستدار محیط زیست را بسیار با اهمیت خواندند و زحمات شرکت کشت و صنعت جوین را در جهت حفظ محیط زیست قابل تقدیر دانستند. استاندار همچنین اجرای این گونه طرح ها را در راستای حفظ جایگاه رفیع استان در اجرای پروژه های به روز و فناور بسیار مهم برشمردند.

نیروگاه خورشیدی شرکت کشت و صنعت جوین به منظور جلوگیری از انتشار گاز co2 و تولید برق سبز؛ با تکنولوژی روز جهان و به صورت هوشمند با ظرفیت 10 مگاوات در تاریخ 1402/06/06شروع به فعالیت کرد و تا مورخ 1402/10/01 ، بالغ بر 5654168 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق نموده است.

اگرچه متاسفانه بعد از گذشت 4 ماه، کنتور این نیروگاه همچنان به صورت رسمی پلمپ نشده که امید است مسئولین مربوطه در وزارت نیرو در جهت رفع این مورد تسریع فرمایند تا شرکت کشت و صنعت جوین همچنان  با مدیریت توانمند و دلسوز و نیز همراهی مسئولانه مدیران شهرستانی و استانی، گام های بسیار خوبی در جهت رشد و اعتلای شهرستان بردارد.