خرید بیش از 200 میلیارد تومان چغندر قند از کشاورزان

در گفت و گو با مدیرمالی شرکت کشت و صنعت جوین مطرح شد؛

بی شک با شروع فصل برداشت چغندرقند و شروع به کار کارخانه قند جوین که با ظرفیت 5000 تن چغندر در شبانه روز سهم به سزایی در تولید شکر و در کنار آن اشتغال منطقه دارد؛ شاهد تردد تریلی ها و تراکتورهایی با باربند مملو از این محصول در محورهای مواصلاتی به کارخانه قند بوده اید و این استقبال کشاورزان منطقه و سایر مزارع همجوار، ما را بر آن داشت تا از مدیر محترم مالی شرکت کشت و صنعت جوین میزان خرید و مشوق هایی که کشاورزان در ازای تحویل محصول خود به کارخانه قند جوین نصیبشان می شود را جویا شویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت جوین، جناب آقای صالح، مدیر مالی شرکت کشت و صنعت جوین با اشاره به استقبال پرشور کشاورزان از تحویل چغندر گفت: قیمت مصوب دولت بابت تحویل هر کیلو چغندر قند با عیار 16، 2800 تومن است.

وی افزود: در کنار این مبلغ حواله تفاله به ازای هر تن 20 کیلو و شکر به ازای هر تن 2 کیلو نیز به کشاورزان تحویل می شود که قیمت این حواله ها هم 300 تومان در نظر گرفته می شود.

مدیر مالی شرکت کشت و صنعت جوین با اشاره به مشوق های این شرکت ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، شرکت به ازای هر کیلو، 200 تومان هم اضافه پرداخت می کند.

علی اکبر صالح با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت جوین بابت هزینه حمل نیز مشوق هایی در اختیار چغندرکاران قرار می دهد افزود: اگر کشاورزان عزیز، محصول خود را به صورت مستقیم در کارخانه قند تخلیه نمایند؛ به طور میانگین بابت هر تن 93 هزار تومان تومان کمک کرایه حمل هم دریافت می کنند.

مدیر مالی شرکت کشت و صنعت جوین در تکمیل مشوق های این شرکت گفت: همچنین به ازای هر نیم واحد عیار هم 107 تومن بابت هر کیلو به چغندرکاران داده می شود و در مجموع شرکت کشت و صنعت جوین بابت هر کیلو چغندرقند با عیار 16/5، 3500 تومان پرداخت می کند.

جناب آقای صالح پیرامون رقم پرداختی به کشاورزان اضافه کرد: تاکنون بیش از 181 میلیارد تومان در قالب بذر، سم، کود، خدمات و وجه نقد به چغندرکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت ها هفتگی یا نهایت با توجه به مصادف شدن با روزهای آخر ماه و ترافیک عملیات های بانکی ده روزه است خاطرنشان کرد: زمان بندی پرداخت های سوم و چهارم نیز در روزهای 20 آبان و 2 آذر ماه خواهد بود.