اجرای مرحله اول تفاهم نامه مابین شرکت کشت و صنعت جوین و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی

 در پی امضای تفاهم نامه همکاری مابین شرکت کشت و صنعت جوین و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی ، اولین مرحله درخت کاری کشت و صنعت جوین طی مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان و معاونت جنگداری آن و نیز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان و نیز معاون سیاسی فرمانداری و فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از روسای ادارات شهرستان جوین و امدادگران هلال احمر در روز چهار شنبه 1402/10/13 در محور کارخانه اسید سیتریک به سه راه رامشین آغاز گردید.

در این مراسم مدیر کل منابع طبیعی استان اعلام کردند که استان خراسان رضوی در سال گذشته موظف به غرس 22 میلیون نهال در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش مجدانه  همکاران ما و درخت کاران خیر، به غرس حدود سی میلیون نهال یعنی 36 % بیش از حد تعیین شده رسیدیم، ایشان در سخنان خود از کشت و صنعت جوین بعنوان شرکتی بروز و پیشرو و موفق و داوطلب در تمامی زمینه های مختلف اجتماعی و زیست محیطی از جمله خدماتی و درمانی و زیست محیطی و بالاخص حفظ مرتع و کشت درختان نام برد و گفت که این شرکت اقدامات خود را از چند سال پیش شروع نموده و در دوره اخیر که کشور به دستور مقام معظم رهبری بناست یک میلیون درخت را در چهار سال آینده غرس نماید، کشت و صنعت جوین از بزرگترین دارندگان خزانه نهال با تولید یک میلیون از نهال های مختلف مثمر و غیر مثمر همچنان در خط مقدم درخت کاری قرار گرفته که موجب تشکر است.

در این مراسم مدیر منابع طبیعی شهرستان جوین در گزارش خود دو طرف محور اسید سیتریک به سه راه رامشین را سی کیلومتر ذکر نمود که 5 کیلو متر این محور کاشته شده و در سال جاری چهار کیلومتر دیگر آن در دست اجرا است.

در ادامه مهندس حسینی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوین ضمن خیر مقدم به مدیرکل منابع طبیعی و همراهان و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها و نیز تبریک ولادت بانو حضرت فاطمه(س) از تمامی حاضرین و مردم خواست که با رعایت سه نکته همگی در آباد کردن کره زمین سهیم باشند.

مهندس حسینی افزود: همگی خود را ملزم به کاشت درخت کنیم حتی در خانه خود و این سنت دیرینه فرهنگ ایرانی را کماکان ادامه دهیم. درخت کارخانه عظیمی از اکسیژن سازی است. دومین نکته صرفه جویی در مصرف انرژی است و سومین نکته هم عدم استفاده از سوخت های فسیلی و حرکت به سمت انرژی های پاک و برقی، که ما در شرکت کشت و صنعت جوین از 20 سال قبل در راستای دستورالعمل گازسوز شدن کارخانه ها، این امر را مد نظر قرار دادیم.

همچنین آقای رشیدی فر معاون سیاسی فرمانداری با بیان اینکه در شهرستان جوین به همت شرکت کشت و صنعت جوین زودتر از سایر نقاط و از آبان ماه، طرح کاشت نهال آغاز شده است؛ ضمن تقدیر و تشکر از این شرکت پویا در امور عام المنفعه، بار دیگر از همت و تلاش مدیران و کارگران شرکت کشت و صنعت جوین در پروژه تعریض این محور و نیز دغدغه زیست محیطی مدیریت محترم آن و کاشت نهال در این مسیر قدردانی نمود و آمادگی فرمانداری و سایر ارگان های دولتی را در جهت همکاری و تسهیل این قبیل امور اعلام کردند.