فروش نهال در شرکت کشت و صنعت جوین آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت جوین، در راستای مسئولیت های اجتماعی و به منظور حفظ و توسعه محیط زیست و اصلاح نژاد و بهبود کیفیت محصولات باغی در سطح شهرستان و اقصی نقاط کشور، فروش نهال های مثمر و غیرمثمر شرکت کشت و صنعت جوین با مناسب ترین قیمت آغاز شد.

مهندس سردارآبادی، مدیر باغات شرکت کشت و صنعت جوین با اعلام اینکه پیش فروش نهال از اواخر آبان ماه شروع شده است گفت: از ابتدای آذر ماه فروش نهال نهالستان بزرگ شرکت کشت  و صنعت جوین آغاز می شود که امسال به منظور دسترسی بیشتر مردم و باغداران به نهال های مرغوب و دارای لیبل، در برخی از ارقام نسبت به سال گذشته کاهش قیمت را منظور کردیم.

وی با اشاره به توانمندی های نهالستان باغات افزود: نهالستان شرکت کشت و صنعت جوین، بزرگترین نهالستان شرق کشور با تولید 1/5 میلیون اصله نهال است.

مدیر باغات شرکت کشت و صنعت جوین خاطرنشان کرد: تمامی نهال ها دارای لیبل و مورد تأیید مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور هستند.

مهندس سردارآبادی با بیان اینکه تنوع نهال های آماده فروش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: امسال حدود 100 نوع نهال به تعداد بیش از  یک میلیون، آماده عرضه به همشهریان و باغداران عزیز است و در خریدهای عمده هم تخفیف بسیار مناسبی به خریداران داده می شود.

وی با بیان اینکه تخفیف های ویژه شامل نهال های انگور، گردو و بادام است افزود: خریدهای تا 1000 اصله طبق قیمت مصوب است. خریدهای بین 1000تا 2000 شامل 5درصد تخفیف، بین 2000 تا 4000، 7درصد تخفیف، بین 4هزار تا 10 هزار ، 10 درصد تخفیف، بین 10هزار تا 50هزار اصله، 12 درصد تخفیف و خریدهای بالای 50هزار اصله نهال با 15درصد تخفیف محاسبه می شود.

مدیر باغات شرکت کشت و صنعت جوین پیرامون قیمت عرضه نهال ها ادامه داد: همانطور که اشاره شد قیمت ها در برخی ارقام کاهش یافته که از آن جمله می توان به نهال انگور اتوم رویال، 350 هزار ریال، نهال انگور اسکارلت، 250 هزار ریال، نهال انگور آتوم کینگ، 300هزار ریال و  نهال انگور کریمسون، 250 هزار ریال اشاره کرد.

مهندس سردارآبادی افزود: قیمت تعداد زیادی از نهال ها هم از جمله نهال انگور بیدانه سفید، نهال انگور بیدانه قرمز، نهال انگور پرلت، نهال انگور پیکامی، نهال انگور ترکمن 4، نهال گل رز و نهال سنجد با قیمت سال قبل برابر است و در سایر ارقام هم افزایش بسیار جزئی قیمت اعمال شده است.

قیمت برخی از ارقام نهال به شرح زیر است:

نهال آلبالو سیگانی، 600 هزار ریال

نهال آلو بخارا، 550 هزار ریال

نهال آلو بک دیاموند، 550 هزار ریال

نهال بادام تونو، 600 هزار ریال

نهال بادام سوپر نوا ، 550 هزار ریال

نهال چنار، 400 هزار ریال

نهال زردآلو نصیری، 400هزار ریال

نهال شلیل کیوتا، 450 هزار ریال

نهال گردو دو ساله، 550 هزار ریال

نهال گلابی اسپادانا، 550 هزار ریال

نهال گیلاس استلا 700 هزار ریال

نهال هلو انجیری 450 هزار ریال

 و ….

متقاضیان خرید نهال جهت دریافت حضوری به واحد باغات شرکت کشت و صنعت جوین مراجعه نمایند. شماره تلفن 09020245122(جلیلی – مسئول فروش نهال) نیز  آماده پاسخگویی و هماهنگی جهت خرید غیرحضوری می باشد.

شایان ذکر است باغات شرکت کشت و صنعت جوین دارای بزرگ ترین کلکسیون ارقام تجاری داخلی و خارجی انگور در شرق کشور است.

واحد باغات که مجهز به  سردخانه مدرن 5000 تنی دو منظوره می باشد سالانه بیش از 10 هزار تن انواع محصولات باغی تولید و بیش از هزار تن محصول به کشورهای همسایه صادر می کند.

این واحد همچنین مجهز به سالن ها و بارگاه های تولید کشمش با ظرفیت 500 تن در سال و تولید سبد با ظرفیت یک میلیون سبد در سال می باشد.