همایش چغندر قند پاییزه گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت جوین، روز پنج شنبه 1402/08/11 ، با حضور مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان، مدیرعامل محترم شرکت کشت و صنعت جوین، مدیران مالی، کارخانه قند، مدیر کشاورزی، کارشناسان بخش کشاورزی شرکت و حضور تعدادی از چغندرکاران گلستان، همایش چغندر پاییزه در این استان برگزار شد.

در این همایش سخنرانان متعدد از جمله معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و معاون مجری طرح گیاهان قندی، ضمن حمایت از نقش مثبت کشت چغندرقند پاییزه در تناوب محصولات زراعی گلستان و کاهش مصرف سموم، بر حفظ منابع آبی به جهت استفاده چغندرقند از بارش های پاییزه و زمستانه و صرفه جویی زیاد در مصرف آب تاکید نمودند.

مدیران کشاورزی، مالی و کارخانه قند نیز توضیحاتی راجع به حوزه فعالیت خود مرتبط با چغندرقند پاییزه به حاضرین ارائه نمودند.

در پایان مدیر عامل محترم شرکت کشت و صنعت جوین نیز با جمع بندی موضوعات مطرح شده با ارائه پاور پوینتی ضمن معرفی فعالیت‌های گسترده شرکت در حوزه های مختلف، در خصوص چغندرقند پاییزه و چالش های موجود در تولید آن طی سال‌های قبل توضیحات کاملی ارائه نمودند.

مهندس حسینی همچنین از مدیران، کارشناسان و مسئولین بخش کشاورزی استان دعوت کردند بهمراه تعدادی از کشاورزان چغندرکار، طی بهره برداری جاری، از شرکت کشت و صنعت جوین، بازدید نمایند.

شایان ذکر است سالانه بیش از 2700 هکتار چغندر قند پاییزه با مشارکت کشاورزان محترم گلستان در این استان کشت می شود و شرکت کشت و صنعت جوین با دارا بودن 10 واحد مکانیزاسیون در استان های خراسان رضوی و گلستان، به کشاورزان ارائه خدمات می کند.