بازدید وزیر محترم جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت جوین

 دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیرمحترم  جهاد کشاورزی در بازدید از کشت و صنعت جوین و نمایشگاه دستاوردهای این شرکت اظهار کرد: به نظر می رسد این شرکت در طول مدت فعالیتش از  نگاه دانشی و دانش بنیانی که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رشد و پیشرفت خوبی داشته است.
گفتنی است، شرکت کشت و صنعت جوین در این مدت تولید کننده محصولات کشاورزی، باغی، دامی، اسید سیتریک و صنعت قند بوده است.
شرکت کشت و صنعت جوین نمونه کشوری در سال 1399بوده و موفق به کسب تندیس جهانی انرژی و دریافت جایزه ملی بنیاد انرژی در سال ۱۳۹۴، کسب مقام برتر محیط زیست از جامعه سبز اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ و  دریافت لوح صنعت برگزیده سبز کشور در سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ و تحقیق و توسعه در سال ۱۳۸۳ شده است.
سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت جوین:
در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی در بخش کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند و تسهیلات و حمایت های لازم به واحدهای کشاورزی، ارائه می شود.
شرکت کشت و صنعت جوین به لحاظ دانشی و دانش بنیانی، رشد و پیشرفت خوبی داشته و یکی از واحدهای نمونه در این حوزه، به شمار می رود.
وزیر جهاد کشاورزی از واحدهای صنعتی و کشاورزی مجتمع کشت و صنعت جوین، همچون کارخانه قند، واحد تولید بذر، واحد فناوری نوین های نوین، گلخانه شیشه ای ، واحد دامپروری و مزارع اختصاصی این شرکت، بازدید کرد.
گفتنی ست؛شرکت کشت و صنعت جوین، از  بزرگترین شرکت های کشت و خصوصی  در شرق کشور به شمار میرود، که شامل کارخانه اسید سیتریک با ظرفیت اسمی تولید ۴۰ هزار تن در سال، کارخانه قند با توان تولید ۳۰۰ هزار تن شکر سفید چغندری و تصفیه شکر خام است.
این شرکت دارای واحد فناوریهای نوین فعال در زمینه کشاورزی هوشمند تولید بذر فلفل، کشت بافت گیاهی، تولید کود مایع گلخانه و تولید کود جامد و مجهز به سردخانه ۵ هزار تنی دومنظوره است.